Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een afspraak maken voor een behandeling?

Op de homepage kunt u via de knop “maak een afspraak”  het contactformulier invullen en versturen. Uiteraard kunt u ook telefonisch contact opnemen via het volgende telefoonnummer: 0167-850036.

Heb ik een verwijzing nodig van een huisarts of een specialist?

U heeft sinds 2006 geen verwijzing meer nodig van een huisarts of specialist om onder behandeling te komen bij een fysiotherapeut. Wij zijn direct toegankelijk.

Wat moet ik meenemen bij de eerste afspraak?

Uw zorgverzekeringspasje, identiteitsbewijs, een badlaken en eventueel een verwijzing van de huisarts of specialist.

Hoe lang van te voren moet ik afbellen wanneer ik verhinderd ben?

Afspraken dienen 24 uur van tevoren geannuleerd te worden. Afspraken welke niet of te laat geannuleerd worden, zullen in rekening worden gebracht.

Worden de fysiotherapeutische behandelingen vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Wanneer u een aanvullende verzekering heeft afgesloten bij uw zorgverzekeraar worden de behandelingen vergoed. Het aantal behandelingen dat wordt vergoed is per polis en per verzekeraar verschillend. U kunt deze informatie terugvinden in uw polisvoorwaarden. Als u alleen een basisverzekering heeft afgesloten worden de behandelingen niet vergoed en krijgt u een nota. Voor kinderen tot 18 Jaar worden de eerst 9-18 behandelingen meestal vergoed uit de basisverzekering.

Wordt mijn huisarts ingelicht wanneer ik onder behandeling ben zonder verwijzing?

Wanneer u zonder verwijzing naar een fysiotherapeut gaat, vindt er een screening plaats. Hierna wordt bepaald of fysiotherapie, voor uw gezondheidsprobleem, de juiste behandelmethode is. De fysiotherapeut neemt u na de screening in behandeling of adviseert u om naar de huisarts te gaan. In beide gevallen wordt de huisarts, na uw goedkeuring, geïnformeerd. Wanneer u bent uitbehandeld zal er een eindverslag opgestuurd worden naar de huisarts.